Často kladené otázky
1. Ako online lekcie fungujú?
Prvým krokom k online lekcii je jej zakúpenie. Na stránke Lekcie nájdete aktuálnu ponuku lekcií, z ktorých je možné si vybrať. Lekcie nemajú stabilnú podobu, pretože sa vždy prispôsobujú potrebám klientov, preto si po výbere a uhradení lekcie premyslite, čo presne od nej očakávate.
Ďalším krokom je kontaktovanie lektorky prostredníctvom e-mailu alebo telefonátu. Lektorke tak vopred popíšete, aké sú Vaše potreby a očakávania a dohodnete si tiež termín, čas a online platformu, na ktorej sa uskutoční videohovor. Najčastejšie sa využívajú platformy ako Zoom alebo Teams, no je to na vzájomnej dohode. V každom prípade si však pred lekciou skontrolujte internetové pripojenie a ďalšie technické nastavenia (mikrofón, kamera), bez ktorých sa lekcia nemôže uskutočniť.
Posledným krokom je samotná lekcia. V úvode lekcie si spoločne zhrniete, čomu sa na lekcii budete venovať a pustíte sa do spoločnej práce :)
Okrem samotnej lekcie Vám bude k dispozícii aj študijný materiál prispôsobený Vašim potrebám, ktorého časť je obyčajne zaslaná ešte pred uskutočnením lekcie, a časť po nej.
2. Čo všetko môže byť obsahom lekcie?
Obsahom lekcie môže byť čokoľvek, čo si vo vybranej oblasti potrebujete alebo chcete osvojiť.
Najčastejšími požiadavkami klientov sú lekcie zamerané na rozširovanie slovnej zásoby vo vybranom jazyku, oboznamovanie sa s často používanými frázami v rôznych situáciách, výklad a tréning jednotlivých gramatických javov a pravidiel, práca s textom - tvorba vlastného textu alebo porozumenie písanému textu, konverzácie na vybrané témy a podobne.
Najlepším spôsobom ako vybrať vhodnú tému lekcie je kontaktovať lektorku a predstaviť jej svoje potreby, očakávania a aktuálnu jazykovú úroveň.
3. Budem musieť absolvovať nejakú formu preskúšania?
Nie. Žiadna forma skúšania alebo hodnotenia nie je nevyhnutnou súčasťou Vašich lekcií, pretože nejde o formu vzdelávania ukončenú získaním osvedčenia či certifikátu. Ide o lekcie mimoškolského vzdelávania resp. doučovania, ktorých cieľom je sebarozvoj vyplývajúci z individuálnych potrieb a možností klienta.
Cieľom lektorky je v prvom rade poskytnúť klientovi takú formu a obsah vzdelávania, aká je v súlade s jeho prianiami a potrebami. Lektorka preto sama nekladie podmienky ani nekontroluje a nehodnotí výsledky snahy klienta.
Výnimkou je situácia, kedy si klient sám chce preskúšať svoje vedomosti a zručnosti a s lektorkou sa dohodne, že cvičenia vo forme testu alebo ústneho preskúšania budú súčasťou lekcie. Výsledok takéhoto preverovania študijných výsledkov však slúži iba ako informácia pre klienta o tom, ktoré poznatky má už upevnené, a kde je jeho priestor na zlepšenie.